header homesite 4 (1 of 1) 1.jpg

Header Over Stichting Tromp

Over Stichting Tromp

Stichting Tromp is opgericht als Stichting Zeldenrust. In 2016 is de naam van de stichting officieel gewijzigd naar Stichting Tromp. De stichting is opgericht door:

• Jelle Talsma - Eigenenaar Scheepswerf Talsma
  • André Hamstra - Eigenaar Uitzendbureau Alertec

Per 1 juli 2014 zijn er vier nieuwe leden toegetreden tot het bestuur. Zij wilden graag zitting nemen vanwege het ideële initiatief van de Tromp. Dit vanuit hun passie voor historische schepen.

• Eelke Dijkstra - Initiator vlootverhuur
  • Freddy de Groot - Oud-wethouder van Gemeente Drachten
  • Arjen Mintjes - Directeur Maritieme Acedemie Harlingen
  • Catharinus van Balen - Oud werknemer Scheepswerf Talsma

André Hamstra heeft in 2018 het bestuur verlaten. Hierdoor bestaat het huidige bestuur uit vijf leden:

• Jelle Talsma - Voorzitter
  • Arjen Mintjes - Secretaris
  • Catharinus van Balen - Penningmeester
  • Eelke Dijkstra - Verhuur
  • Freddy de Groot - Communicatie

Het voltallige bestuur heeft zich nadrukkelijk uitgesproken om de Tromp zo origineel mogelijk te houden. Indien mogelijk ook een beperkt eigen exploitatie zonder winstoogmerk. Alle mogelijke inkomsten, naast subsidies en donaties, worden alleen ingezet voor het behoud van de Tromp.

Beloningsbeleid
De leden van het bestuur ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden.